2008. július 27., vasárnap

Zöldcitromos padlizsánsaláta

Hogy eleget tegyek kreatív blogger címemnek, ma délelőtt alkottam egy kicsit. Feltett szándékomban állt a padlizsán megháziasítása. Kontaktgrillen már a múltkor megmakacsolta magát, és odassült, odatapadt a grillhez, kiszáradt, és ízre sem ragadott magával. Amikor Dolce vita felfedte a padlizsán krémességének a titkát, adtam neki még egy esélyt, és melegen ajánlottam, h nehogy odasüljön megint, mert szintén a kukában fogja végezni.

Kellemesen csalódtam benne, mert tényleg krémesre sül a padlizsán, ha nagyobb darabokban hagyjuk. Ez azt jelenti, hogy 3 cm-es szeletekre kell karikázni. Én a 3 cm vastag karikákat még feleztem, hogy mégse legyenek olyan nagyok. Amiket pedig negyedeltem, azok kiszáradtak, szóval legközelebb csak felezni fogom a karikákat.

Maga a saláta pedig ízekben gazdag, köszönhetően a fokhagymának, a zöldcitromnak és a pirított magvaknak.

hozzávalók

1 padlizsán
olívaolaj

bors
1 gerezd fokhagyma
fenyőmag
tökmag
1 zöldcitrom
petrezselyemzöld


elkészítés

Az olívaolajat elkeverem egy kis sóval és borssal, majd a felszeletelt, ám hámozatlan padlizsánt megforgatom benne. Előmelegített kontaktgrillen az összes oldalát megsütögetem (kezdve a héjas felével) addig, amíg puha nem lesz.
Közben száraz teflonos serpenyőben megpirítom a fenyőmagot és a tökmagot (A tökmag durrog), a fokhagymát lereszelem.
A megsült padlizsándarabokra borítom a magvakat és a fokhagymát, meglocsolom a zöldcitrom levével, majd összekeverem. (pár szelet lime-ot rakok a salátába arra az esetre, ha nem lenne elég savanyú, hogy lehessen utólag is locsolni).
Petrezselyemzölddel díszítem. (Én meg is ettem)

3 megjegyzés:

Mamma írta...

Nagyon tetszik ez a változat!
Lehet, hogy só helyett egy kevés halszósszal és korianderrel is kipróbálom:-)). az inspirációt kétség kívül a zöldcitrom adta:-))

Kata írta...

Ez nagyon finom lehet és a fotód is nagyon tetszik!!! :o)

miniMálna írta...

mamma, az ötlet valóban a lime-nak tudható be, no meg annak, h legutóbb meggyűlt a bajom a padlizsánnal. de ezúttal minden ok volt, és valóban finom ez a párosítás! Koriandert használtam volna én is, ha lett volna itthon. :)

katanyaka, köszönöm :))