2008. július 14., hétfő

Mentás sárgadinnyeleves


Hátazúúúgyvolt, hogy botmixerünkkel akadt egy csöpp probléma, ami khm enyhén szólva nélkülözhetetlen egy krémleveshez. Átrohantam a szomszédnénikhez, akik rámtukmáltál múlt századbeli kb 20 éve nem használt turmixgépüket, hiába mondogattam, hogy nekem amolyan merülős aprítófejes botmixer kéne, amivel az edényben homogénné varázsolom a sárgadinnyelevest.

Jobb, mint a semmi alapon elfogadott turmixba pakoltam hát az egész apró kockákra vagdosott sárgadinnyét (nehogy már épp nálam purcanjon ki), és megnyomtam a gombot. Mivel nem rázott meg, és a dinnyét is pépesítette, jó barátságot kötöttünk.

Jutalmul pedig, ha rólam van szó a mindig lelkes Zsuzsa és Marika néninek átvittem kóstolót a nem is akármilyen, mentás-zöldcitromos sárgadinnyelevesből…persze el voltak ájulva :) és nem szabadulhattam vagy 3 órán keresztül.

hozzávalók

1 sárgadinnye
3 mentalevél
½ zöldcitrom (lime) leve
2-3 ek méz
2 dl víz
½ dl joghurt

elkészítés

Turmixgépbe dobálom a dinnyekockákat, mentaleveleket, rányomom a lime levét, majd pépesítem.
2 dl
vízzel, a joghurttal és a mézzel összemelegítem, jól lehűtöm.
Az előzőleg félretett dinnyekockákkal tartalmasabbá teszem.

Megjegyzés: persze fordított sorrendben is mehet a művelet: odatehetjük előbb a dinnyekockákat a vízzel melegedni, majd a végén botmixerrel homogénné pürésíteni, szerintem tökmindegy, hogy csináljuk, ígyis - úgyis finom :)

4 megjegyzés:

SZINTIA írta...

Nagyon jól hangzik és minden hozzávaló megvan! Holnap el is készítem!:)

SZINTIA írta...

Van számodra egy meglepetésem a blogomban!:)

Üdv: Szintia

Ottis írta...

Nagyon finom lehet!Sajnos nálunk rajtam kívül senki nem szereti a gyümölcsleveseket...én pedig imádom.

miniMálna írta...

Szintia :) én nem is tudom mit mondjak :))) KÖSZÖNÖM!!!

ami pedig a levest illeti, csak ajánlani tudom! nálad is láttam egy változatot, az is jól hangzik, de feltétlenül ki akartam próbálni újdonsült mentanövényem levélkéit :) így született ez a frissítő leves.

Ottis, nem gond, nálunk sem szereti más a gyümölcsleveseket! ebből 2 tányér lett, amit gond nélkül belapátoltam volna, ha nem viszek ízeltítőt a szomszédnak! És még vmi: anyunak is ízlett! :)