2008. július 23., szerda

Fűszeres kávé borús nyári napokra


Ezt a kávét Izának küldöm a ködös Albionba (Londonba), hogy minden reggel időben ébredjen, majd sikeresen eltaláljon a suliig :) , használja ki kint tartózkodásának összes percét, élvezzen minden pillanatot, és egy nagyon mosolygós Iza térjen vissza közénk :))) ja és hogy ne fázzon :)

Iza elutazása előtt hosszas egyeztetés és annál is hosszabb hetek, hónapok után végre beültünk egyet beszélgetni a Dallmayr kávézóba, ahol a választásom egy bécsi kávéra esett, melyet fűszeresnek kereszteltek el az itallapon. És ennyi. Megkérdeztem a pincérnőt, hogy mit takar a becézés, és elmondta, hogy fahéjjal, szegfűszeggel és szerecsendióval van fűszerezve a hosszú kávé. Hmm nekem tökéletes választásnak bizonyult, mert a kávékülönlegességeket ugyan szeretem, de az erős eszpresszót úgy magában nem. Ilyen fűszerekkel megbolondítottat meg még sosem ittam.

Aztán ma reggel borús, esős nyári napra ébredtünk, ami inkább őszi, mint nyári, és kellett a koffeines tuning. Rögtön arra a fűszeres kávéra gondoltam, ilyen szomorú napon kell a boldogság :) és valóban az illataromája felhőjében úgy éreztem magam, mintha „őszből” átcsaptunk volna hirtelen télbe: karácsonyi hangulatot idéző illat töltötte be a konyhát.


hozzávalók

eszpresszó
kevés tej
cukor
fahéj
szegfűszeg
kevés szerecsendió

Receptet nem írok, mindenki tudja, hogyan kell kávét főzni, melyet őrölt fűszerekkel ízlés szerint fűszerezek. A tetejére jó sok tejszínt vagy tejszínhabot teszek, és megszórom fahéjjal. Vagy kakaóporral. De inkább fahéjjal.

A szervírozást még gyakorolnom kell, tekintve a mennyiségre (kicsit mehetett volna több kávé a csészébe, hogy tele legyen) és a fahéjszórásra.

10 megjegyzés:

mithrile írta...

Hohó, éppen ilyen kell nekem, egy fél napot kint töltöttem az esőben - természetesen ilyen napokra esik az összes ügyintéznivalóm...
Köszi az ötletet:)

miniMálna írta...

nincs ahhoz már túl este? :)

Névtelen írta...

Hmmm, ez a kávé finom lehet, de a csoki sem rossz :-))
Épp ma ettem egy kockával :)
Karamelles étcsoki volt.

SZINTIA írta...

Én is kérek egy csészével!:)
Gyönyörű ez a kép!

miniMálna írta...

Lekvároskukta, a csoki 70%-os ecuadori étcsoki, ízesítés és töltelék nélkül, de a karamelles is fincsi lehet! én egy kockánál nem állok meg! akkor inkább bele sem kezdek :))

Szintia hány cukorral adhatom? ;)

Névtelen írta...

Minimálna, ugyanaz a csoki volt, mint a tiéd, csak karamellel :))
Nekem valahogy 1 kocka bőven elég is volt!

SZINTIA írta...

Már legurítottam, finom volt!:P

Névtelen írta...

szia bejb! koszi a postot, szerencsere mar nincs hideg, sot egeszen megsulos nyari ido van mar kb 4 napja:)) eso egy szem sem esett meg ram:D
majd kuldok kepeket a starbucks kavekrol amikbe szerelmes lettem!!! de a te kaved is elegge kivanatos, sot egeszen tokeletes:)) puszzzziii

Névtelen írta...

en leszek a nevtelen mert nem enged belepni vmiert ide a blogomrol. puszi Iza

miniMálna írta...

a béjbről rájöttem, h te vagy az! :) rám pedig kb 4 napja folyamat esik az eső! küldd már ide a jóidőd! ;) cuppi