2008. július 20., vasárnap

Gyümölcssaláta réteskosárkában, joghurtöntettel


Mielőtt mindenkinek elege lesz belőlem, és én is végképp megunom a blogolást, zárom salátabáramat ezzel a könnyed, nyári desszerttel.


hozzávalók (6 réteskosárhoz)

6 db réteslap
24 ml olívaolaj
9 tk cukor / 9 tk édesítőpor
9 tk őrölt mogyoró
3 tk fahéj
1 pohár natúr joghurt
6 csésze friss gyümölcs, évszaknak megfelelően
2 ml folyékony édesítő
½ vaníliarúd
1/2 citrom


elkészítés

ÖNTET

Az öntettel kezdek, mert minél többet áll, annál finomabb: a joghurtot összekeverem a vaníliarúd kikapart magjaival, a citrom reszelt héjával, kifacsart levével, és az édesítővel (cukorral).

A gyümölcsöket feldarabolom.
Összekeverem az édesítőport (cukrot), az őrölt mogyorót és a fahéjat.
A réteslapokat 4-4 részbe vágom, megkenem olajjal, megszórom fahéjas keverékkel, majd a tetejére helyezem a réteslapot úgy, hogy ne fedjék teljesen egymást. A másik két réteslappal ugyanígy járok el. Összesen 6 kosaram lesz.
Óvatosan kibélelek egy kivajazott muffinformát, majd 170 fokos sütőben 15 percig sütöm a réteskosárkákat, odafigyelve, nehogy megégjen.

Tálalás előtt beleteszem a gyümölcsöket, és meglocsolom a vaníliás joghurtöntettel.

VKF! 17. fordulójára készült.

8 megjegyzés:

SZINTIA írta...

Ez nem semmi miniMálna!
Kész saláta-bár van nálad!

Gyönyörűek és guszták!:)

Taen írta...

ejha, ezek aztán saláták! :)
Gratula!

Névtelen írta...

Gratulálok Málna, gyönyörűek!

Ottis írta...

Gratulálok, gyönyörűek a képek és az ötletek!Lenne egy kérdésem, ami nem idevág.A Yum-Yum díjat, hogyan tetted ki az oldaladra?Nekem sehogy sem sikerül...esetleg megírnád hogyan kell?Köszi!

miniMálna írta...

mennyei manna, enikő, ízbolygó, KÖSZÖNÖM! :)

Ottis, kerestem az e-mail címedet, de nem találtam az oldaladon, szóval ide írok.
Képet nem nehéz kitenni :)
Az irányítópultban menj rá az elrendezés menüre, azon belül a jobb oldali sidebarban az „oldalelemek hozzáadására” kattintva keresd ki a listából a KÉPet, majd a saját számítógépedről az előzőleg elmentett képet töltsd fel, a linkhez linkeld be az odaillő posztot (de nem muszáj) és címet is adhatsz a képednek, én Mennyei Mannát írtam, mert tőle kaptam a díjat :) Remélem segítettem. Ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan, mailcímemet megtalálod a profilomban.

Mindennapi Manna írta...

Ha a boltban nem lett volna penészes a réteslap, én is valami nagyon hasonlót készítek:)

Ottis írta...

Köszi!Az a baj,hoyg pontosan így probálkoztam,de nem akarja a képet felvenni az oldal valamiért.Még próbálkozom ujra...

miniMálna írta...

mindennapi manna :) a penész vhogy tényleg nem illik a gyümölcssalátához! :D

ottis, hmmm akkor megvan mi lehet a baj! és ezt én is elfelejtettem írni. MINDENKÉPP NYOMD MEG AZ ELRENDEZÉS MENÜPONTBAN A FELÜL-KÖZÉPEN LÁTHATÓ NARANCSSÁRGA GOMBOT, MELYRE AZ VAN RÁÍRVA, H MENTÉS! ;) így már biztos menni fog!