2008. július 17., csütörtök

Málnás-étcsokis muffin


Anya szülinapját ünnepeltük tegnap. Kérésére átruccantunk a horvátokhoz, hogy e jeles alkalomból kipróbáljuk a Mohácson sokak által dicsért Kovač csárdában készült vegyes halászlét, vagy ahogy az étlapon szerepelt: a halpaprikást. A horvát vámosok jó étvágyat kívántak, és 30-40 perc múlva meg is érkeztünk a Csúza és Vörösmart határán elterülő csárdába, ami kis jóindulattal is csak egy középkategóriás (vagy még az se) hely. A halászlé sűrű, paprikás, gazdag ízvilágú, pont ahogy én szeretem (frissen főzik bográcsban, so nem árt előre bejelentkezni, hogy ne kelljen 50 percet várni), a csevap viszont csapnivaló, a plejskavica szintúgy. A halászlé titkáról faggattam az amúgy rendkívül szimpatikus pincérnőt, mindhiába.
Nem először jártunk sem Csúzán, sem Vörösmarton. A délszláv háború alatt a háború elől Mohácsra menekült vörösmarti család volt a szomszédunk, valamint általános iskolai egyik legjobb barátnőm csúzai (hú de sajnáltam amikor véget ért a háború és hazaköltöztek!). Háború után elrettentő volt a helyzet, mindenütt szétlőtt házak, bár szerintem most sem fogad sokkal jobb látvány: a horvát állam inkább a tengerpartra összpontosít, északon pedig továbbra is dúl a nyomor, az emberek nem kapták még mindig vissza régi életüket.

De jöjjön egy kicsit vidámabb téma. :) Előszülinapi „kistortának” szántam ma ezt a muffint, amiből persze nem ez az egy darab készült, hanem 9 (a muffinformán 12 lyuk van, de nem lett elég a tészta, legközelebb arányosan növelni fogom a mennyiséget), de csak erre az egyre került kisgyertya. Az igazi torta pedig még várat magára egészen addig, amíg enyém nem lesz az egész konyha legalább egy délelőttre.

hozzávalók

1 tojás
15 dkg cukor
12,5 dkg vaj
1 dl tej
15 dkg liszt
1 tk sütőpor
8 dkg 70 %-os étcsoki
10 dkg málna

elkészítés

A vajat megolvasztom mikróban.
Nedves hozzávalókkal kezdek: a tojást a cukorral habosra keverem, majd hozzáöntöm a tejet és az olvasztott vajat.
A lisztben elkevert sütőport beleforgatom, párat keverek rajta, végül a darabkákra vágott csokit és a málnaszemeket is hozzáadom.
Papírkapszlikba merem a masszát.
180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöm.

Amikor már kivettem a sütőből a muffint, a CSOKIMÁZ következett: 3 dkg étcsokit 1/2 dl vízzel mikróban megolvasztottam, elkevertem benne 1 kk vajat, mikor kissé kihűlt, a muffinok tetejére kentem, és vártam, míg megdermedt.

Málnaszemekkel díszítettem a tetejét.

Nincsenek megjegyzések: