2008. december 21., vasárnap

Kakaós zabpelyhes keksz


3 hét után végre holnap hazamegyek. :) Home, sweet home. Már várom. Előtte még egy borzalmas vizsgát kell túlélnem, aztán én is belevetem magam a karácsonyozók sűrűjébe, mert hát eddig nem nagyon kapott el az életérzés karácsonyt illetően, nem is csoda ennyi vizsga közepette. És majd én is sütök: hókiflit, mézeskalácsot és fahéjas csillagot :)
Addig is itt van ez az eredendően Ízbolygótól származó recept, kissé másképp, ezúttal kakaóval. (ja és nem, nem ezt fogjuk majszolni karácsonykor, csak most ehhez találtam képanyagot a gépen).

hozzávalók

26 dkg zabpehely
8 dkg liszt
5 dkg őrölt mogyoró
17 dkg vaj
2 ek méz
10 dkg aszalt áfonya
csipet fahéj
fél tk sütőpor
1 tojás
kevés tej
holland kakaó

elkészítés

A hozzávalókat összedolgozom masszává. Annyi kakaópor megy bele, hogy kicsit megszínezze, ehhez mérten annyi tej, hogy ne legyen teljesen kemény a massza. Sütőpapírral bélelt tepsibe kanalazom, ellapogatom, majd betolom a 180 fokos sütőbe. 15 perc és kész is.

Előző próbálkozásom: zabpelyhes-áfonyás keksz

7 megjegyzés:

SZINTIA írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
SZINTIA írta...

Szia MiniMálna!

Nagyon örülök a visszatérésednek!:)
Sikeres vizsgát, jó sütögetést, Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!

Puszi: Szintia

Ottis írta...

Boldog Karácsonyt kívánok!

SZINTIA írta...

Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok!:)
Szintia

miniMálna írta...

Szintia, viszont! :)

Vali írta...

Kérlek nézz be hozzám, kérdésem lenne.

Vali írta...

Bocsánat ez mondat nagyon érthetetlen, Kaptam egy körkérdést, sorolj fel 5 könyvet amit tavaly olvastál.Aztán jelölj meg 5 embert akinek továbbítod a kérdést.Mentségemre legyen mondva, a blogom állandóan kódhibát jelzett és kissé beleőszültem, mire nagyjából sikerült.Ráadásul még kezdő vagyok.
Köszönöm Vali