2008. július 10., csütörtök

Hentes tokány


Recepteket illetően még mindig a múlt hétnél tartok. Ezt is a barátnőmbe próbáltam beletömni, mindhiába, mert anya keresztül húzta a számításaimat és vegyes halászlével csábította el Violettát (jha, én is ez utóbbit választottam volna, szóval nem ééér). És edd meg, amit főztél alapon másnap egymagam próbáltam pusztítani a mennyiséget. Ami nem is lett volna baj, de ezúttal kicsit másképp sikerült, mint általában, mert zöldpaprika helyett fehéret tettem bele, hogy ne legyen véletlenül se csípős, és hihetetlen, de fél paprika mennyire meg tudja változtatni az étel jellegét! A receptbe az általam jobban kedvelt zöldpaprikás verziót írom.

hozzávalók

50 dkg sertéskaraj
15 dkg füstölt húsos szalonna
10 dkg csemege uborka
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
½ zöldpaprika
3 dl húsleves alaplé (ha kockából csináljuk, akkor mindenképp a füstölt ízű leveskockából)
kevés liszt

bors
fűszerpaprika

A csíkokra vágott szalonnát és a felaprított vöröshagymát megpirítom, felöntöm a húslével, beleteszem a csíkokra vágott húst, az összezúzott fokhagymát, sózom, borsozom. Amikor már kezd puhulni a hús, hozzáadom a felcikkezett paradicsomot és a zöldpaprikát. A végén liszttel besűrítem, hogy legyen szaftja; megszórom egy cseppnyi piros fűszerpaprikával, hogy legyen színe. Legvégül belekeverem a szintén csíkokra vágott uborkát is.

Én apróra tört spagetti tésztával szeretem, tudom, nem a gasztronómia csúcsa, de ha én egyszer azzal szeretem??? :D

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm.... De megenném!!! Nagyon finom lehet!
Zsanna

Névtelen írta...

én is igy szoktam csak még teszek hozzá egy kanál mustárt.Nagyon finom kanállal szaggatott nokedlivel.