2008. május 11., vasárnap

Karamellizált csemege üvegben


Dekoratív, ötletes, tápláló és még finom is? Igen! Sőt, még ajándéknak sem utolsó! Legalábbis bízom benne, hiszen szülinapi meglepetésnek készült elsősorban (ez utóbbit majd barátnőm bizonyítja jövő héten, remélem nem ragadnak össze addig a szemek az üvegben).

A zabkorpáról, mint olyanról már írtam. Íze különösebben nincs, külsőre akár össze lehetne téveszteni a fűrészporral. "Társa", a zabpehely viszont isteni karamellizálva. (És amúgy sem rossz, igaz nincs íze sem, szóval nem is jó, DE egészséges, azt mondják...én hiszek nekik). A karamellizálás során a színe szép "napsütötte" barna lesz, az én serpenyőmben mindenképp. Aki gondolja, lehet fehérebbre is hagyni, de úgy nem garantált az élvezet! :)

Pár szó a dióról: mivel ezeknek be kellett férniük egy igencsak kis méretű üvegbe, így felaprítottam a szemeket (szokták ezt mondani a dióra?). De ha meghagyjuk egészbe a fél diót, akkor fincsi csemege válik belőle mialatt ráolvad és rápirul a méz., így önállóan, magában is szépen mutat. És az illata, miközben sült!!! Hmmm...


hozzávalók

6 dkg dió (pirítani: 2 tk mézben + 1 tk olajban)
10 dkg zabpehely (pirítani: 5 tk méz + 2 tk olaj)
7 dkg aszalt sárgabarack
2 dkg mazsola
1 dkg kókuszreszelék

Az elkészítés nem bonyolult:

Külön tálkákban kimérem a mennyiségeket, majd felaprítom a nagyobb hozzávalókat (dió, sárgabarack). Összekeverem külön kis csészében a dió és a zabpehely pirításához való mézet és olajat. Először külön a zabpelyhet karamellizálom: egy teflonos serpenyőben felmelegítem az olajos mézet, majd ráöntöm a zabpelyhet és addig pirítom, míg szép barna nem lesz. Ugyan így járok el a dió esetében is.

Ezek után már csak ki kell várni, míg minden kihűl. Én aludtam rá egyet, mert már későre járt az idő. Másnap d.e. (azaz most) pedig szépen beletöltögettem a kis üvegekbe, rétegesen. Ebből a mennyiségből 3 db kb. 2 dl-es üveget tudtam megtölteni.


Ami megmaradt, azt megettem reggelire natúr joghurttal:


Finom és tápláló energiabomba reggelire tetszés szerinti joghurttal (natúr vagy akár gyümölcs joghurt), friss gyümölccsel, de önthetünk rá tejet is, vagy gyümölcslevet (ezt mindig ráírják a boltban kapható müzlire is, én még sosem próbáltam).

Ajánlatos rövid időn belül elfogyasztani, (azaz nem hetekig tárolni, pár nap még belefér), mert a dió és a zabpehely összeragad a méztől, de szerintem ez nem jelent problémát! ;)


8 megjegyzés:

Zsu írta...

Nagyon ötletes. :) Remélem karácsony körül eszembe fog jutni, hogy kotorjam elő ezt a receptet, és akkor nem csak mindeféle sütiket fognak kapni a szeretteim. :)

miniMálna írta...

Zsu!

Irigylem a szeretteidet, hogy sok finomságot sütsz nekik! :)
Hasonlóan megoldás, ha egy nagyobb méretű üvegbe (kb 7 dl)a süti száraz hozzávalóit töltöd rétegezve, és mellé vagy az üvegbe (ha van még hely) a receptet csatolod.

Millie írta...

Nagyon klassz ötletet adtál!!! Köszönöm! És szép a blogod is!
Jó vizsgaidőszakot!!!!
Millie

miniMálna írta...

Szia Millie!

köszönöm a dicséretet :)
Nem szabad sokáig tárolni, mert jön a meleg és megolvad. Az enyém is így járt, betettem a hűtőbe, ott meg összeragadt és kiszívta a hideg, nem maradt ropogós. De pár napig isteni! :)

Ottis írta...

Szia, jó az oldal!Gratula!Nagyon szuper ez az öltet!Még jövök hozzád :-)

miniMálna írta...

Hello Ottis!

Köszönöm-köszönöm :)))
Várlak :P

starfi írta...

klassz a blogod, hajrá!:) egyetemisták rulez:D

miniMálna írta...

Hello Starfokker!
A te blogod sem kutya ;) Nagyon tetszik, de komolyan! És fiú létedre nagyon ügyes vagy, sok jót lehet tőled is tanulni (csakúgy mint a többi foodbloggertől), alig várom, h vége legyen a vizsgaidőszaknak és akkor jobban belemerülök a gasztronómiába!