2008. május 9., péntek

Hússal töltött tökkarikák


Nyitott vagyok az újdonságokra. Számomra ez az étel is az. A tök pedig...hmm az egyik kedvenc zöldségem, így nem is értem, hogy eddig a tökfőzeléken és a rántott tökön kívül miért nem használtuk másra is, úgyhogy kíváncsian vártam a végeredményt.




hozzávalók

1 kg tök
só, vegeta
kis vaj a kikenéshez
1/2 fej hagyma
2 ek olaj
30 dkg darált hús (én sertéscombot vettem, de lehet pulykacombból, csirkéből is)
őrölt fekete bors
1 gerezd fokhagyma
1 csokor kapor
1 zsemle
1 tojás
1 doboz tejföl
elkészítés
  1. A tököt meghámozom, 3-4 cm vastag karikákra felszeletelem, kimagozom, majd a tökkarikákat enyhén sós-vegetás forrásban levő vízben 3-4 percig félpuhára főzöm. Szűrőlapáttal kiemelem, majd a kivajazott sütőtálba rakosgatom.
  2. A hagymát apróra felkockázom, üvegesre sütöm, majd hozzáadom a darált húst. Sózom, borsozom és fehéredésig pirítom.
  3. A zúzott fokhagymával és a felaprított kaporral fűszerezem.
  4. A beáztatott, majd kifacsart zsemlével és a tojással összedolgozom a húst.
  5. Az így kapott masszát a tökkarikák üregébe púpozom.
  6. A tetejét gazdagon meglocsolom tejföllel.
  7. 180 C fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütöm.
Tálaláskor kapros tejföllel meg lehet bolondítani: 1 doboz tejfölbe beleaprítok egy kis kaprot és 1 fokhagymát passzírozok bele.

Amire nem árt figyelni: a tököt ne főzzük túl az elején, csak félpuhára!

Aki szereti a tököt, az nem fog csalódni, ha kipróbálja!

Nincsenek megjegyzések: