2008. június 4., szerda

Bundázott gyümölcsök epersziruppal



A hűtőben lapult pár ráncos alma és egy megbarnult körte. Még mielőtt megadták volna magukat az örök enyészetnek, gyorsan csináltam belőlük valami finomat. Gyorsan lefotóztam, annál is gyorsabban megettem és egy kicsit lassabban nekiálltam a tanulásnak.

Ez volt tegnap. Csakhogy nem igazán voltam elégedett az eredménnyel, ezért sem került fel a blogba. Nem hagyott nyugodni a gondolat, így hát ma tovább kísérleteztem. Igazán büszke vagyok magamra, mert ez a recept tényleg csakis az én érdemem. Ugyanis a tegnapi alkotás Schobert Norbi Fogyj sütivel könyvéből származik, bundázott alma név alatt fut. A kép gyönyörű mellette, de az is biztos, hogy nem a hozzá csatolt recept szerint készítették, ugyanis én úgy csináltam, de valami szörnyű lett. 1 kávéskanál olajon sütöttem, és félig odaégett lett, félig nyers, nem olyan szép egyenletes. A tésztája meg túl sűrű és nyúlós volt, csakúgy mint annak a receptnek a tésztája, amit ma reggel a netről szedtem össze (írnék címet, de már nem tudom, hogy hol találtam).
Alakítottam rajta, egy kis állag- és ízjavítás és máris szuper
lett a végeredmény, megtartom és meg is osztom veletek:




hozzávalók

3 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 tojás
10 dkg liszt
1/2 tk szárított élesztő (1/4
csomag)
1 tk fahéj
1 dl tej (meg még egy gondolatnyi)
1/2 ek olaj
1/2 ek konyak vagy rum

1 alma
3 eper

elkészítés

Először a tojást a cukorral és a vaníliás cukorral gépi habverővel összekeverem, majd hozzáadom az összes hozzávalót, és jó alaposan simára keverem.
Az almát meghámozom, félbe vágom, kivágom
a magházat és fél cm vastag cikkekre vágom. Az epreket pedig felezem.
Megforgatom a gyümölcsöket a sűrű masszában (itt egy kicsit ügyeskedni kell) és bő (kb 2 dl) olajban kisütöm. Én egy wokserpenyőt használtam, mert az olaj szanaszét spriccel. A zsiradékot felitatom papírtörlővel.
Még melegen, epersziruppal tálalom: 3 ek eperlekvárt és 1 ek vizet összemelegítek, majd rácsurgatom a tetejére. Lehet tunkolni :)

Bundázható gyümölcsök:
  • alma
  • körte
  • barack
  • eper
  • kivi
  • banán
Ezt a mennyiséget én egymagam felfaltam egyszerre, szóval érdemes többet csinálni.
A képen a bal oldali falatka egy epret rejt, a jobbos pedig maga az eper a bundában.

4 megjegyzés:

Réka írta...

Fél mm?:)

miniMálna írta...

Elnézést, javítom! Köszi, hogy szóltál!

Unknown írta...

Köszönöm ezt a receptet! Isteni finom lett! Almából csináltam, de az összes lehetséges gyümölccsel ki szeretném próbálni! Puszi

miniMálna írta...

Ivett, nagyon köszönöm a visszajelzést :) arra gondoltam, h mivel úgyis dinnyeszezon van, pár szelet nem túl érett sárgadinnyével is ki lehetne próbálni. És barackkal. Asszem én is ennék ilyent, hmmm :)